Het Nieuwe Proefboek

over de smaak van wat we eten en drinken

Voorzijde
Achterzijde
42,00
Levertijd: 4 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 39,90 i
+
Bestel
ISBN: 9789059566408
Uitgever: Fontaine Uitgevers B.V.
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Peter Klosse
Druk: 1
Relevante opleidingen: Hotel Management
Pagina's: 320
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
Voorgeschreven bij o.a.: Zuyd Hogeschool
NUR: Eten en drinken algemeen

Over de smaak van wat wij eten en drinken. Een musthave voor iedereen die eten serieus neemt.

Er zijn niet veel mensen die niet houden van een heerlijk gerecht en een bijpassend drankje. Maar als je écht lekker wilt eten en drinken, helpt het als je er meer van weet. Sinds zijn eerste boek over dit onderwerp is Peter Klosse uitgegroeid tot de onbetwiste autoriteit op het gebied van smaak. In zijn nieuwste boek, 'Het Nieuwe Proefboek', geeft hij een frisse kijk op de voedselwereld van vandaag en inspireert hij zelf op zoek te gaan naar bijzondere smaakcombinaties. De vraag waarom een gerecht succesvol is beantwoordt hij aan de hand van de Culinaire Succesfactoren. Unieke flavour graphics laten zien hoe de diverse ingrediënten van gerechten bijdragen aan de smaak. Ook is er aandacht voor proeven en de rol van de hersenen bij de perceptie van smaak. Voor dit boek werkte hij samen met Angélique Schmeinck, een van de twee vrouwelijke meesterkoks van Nederland - een bijzondere combinatie van kennis en creativiteit.

Peter Klosse is eigenaar van Hotel en Restaurant De Echoput bij Apeldoorn, oprichter van de Academie voor Gastronomie en Lector Gastronomie aan de Hotel Management School Maastricht. Zijn leven staat in het teken van het begrijpen van gastronomie. Angélique Schmeinck is een veelzijdig culinair en creatief talent. Zij presenteert over smaak op diverse podia en in talrijke tv-programma's, schrijft en inspireert, heeft jarenlang een Michelinster bewaakt en de methode Smaakvrienden ontwikkeld. Als het even kan, zoekt zij het hogerop in haar luchtballonrestaurant Culiair.