Zoekmachinemarketing / druk 4

Voorzijde
39,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789059404533
Uitgever: Van Duuren Media
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Keesjan Deelstra
Druk: 4
Pagina's: 520
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2010
Vervanger van: 9789059403598
NUR: Internet

Online marketing, met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds

belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u

een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar

voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is

het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren

in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral

niet moet doen. In deze vierde, geheel herziene uitgave zijn de

jongste inzichten, advertentievormen, onderzoekscijfers en honderden

nieuwe screenshots verwerkt. Nieuw ten opzichte van de derde editie

is dat uitgebreid wordt stilgestaan bij sociale media zoals Facebook.

Naast websiteoptimalisatie zijn optimalisatie van video, audio,

afbeeldingen, kaarten en nieuws steeds belangrijker. Tot de

behandelde onderwerpen behoren:

- Wat is zoekmachinemarketing?

- Hoe werken de verschillende zoekmachines en gidsen? Wat zijn de

modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet u betalen voor posities

of juist niet?

- Hoe zoekt uw doelgroep? Hoe komt u boven in de zoekresultaten

van uw doelgroep te staan?

- Wat is Universal search? Welke elementen maken deel uit van een

Universal-searchresultaat en hoe beïnvloedt u die?

- Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines

voor uw webcontent bepalen en waar moet u op letten?

- Hoe zet u sociale media zoals Hyves, LinkedIn, Digg, eKudos, NUjij,

Twitter en del.icio.us in voor zoekmachinemarketing? En hoe

optimaliseert u voor sociale media?

- Hoe maakt u een databasegestuurde site doorzoekbaar?

- Hoe zorgt u dat uw doelgroep op uw resultaat in de zoekmachine klikt?

- Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor

zoekrobots?

- Hoe wordt u opgenomen in zoekmachines, internetgidsen en verticals

zoals Google Maps, Google Video, YouTube en Google Nieuws?

Hoe bedrijft u PR 2.0?

- Hoe zet u een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Welke

advertentievormen en biedingsmodellen bestaan er? Waar moet u op

letten en hoe verbetert u de conversie?

- Hoe meet u de resultaten van uw zoekmachinemarketinginspanningen?

Hoe doet u nulmetingen, maakt u rapportages en gebruikt u webstatistieken?

- Wat brengt de toekomst? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en

welke implicaties kan dit hebben voor uw zoekmachinemarketing?

Op de begeleidende website www.searchmarketing.nl vindt u aanvullende

artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle

url’s van de besproken sites, zodat u eenvoudig kunt doorklikken,

en heel veel aanvullende verwijzingen. En met de kortingsbonnen

in het boek ter waarde van 125 euro kunt u direct aan de slag!