Leer jezelf MAKKELIJK..>Games ontwerpen met Game MakerZelf een computerspel maken is niet alleen cool, maar spreekt ook nog eens tot ieders verbeelding! Met het programma Game Maker kun je ook zonder programmeerervaring snel een uitdagende computergame ontwikkelen. In dit boek leer je hoe je in totaal negen zeer verschillende, professioneel ogende games ontwikkelt, waarbij afbeeldingen, geluiden en overige benodigdhelden al op de bijgeleverde cd-rom zijn geplaatst! Uiteraard staat Game Maker zelf ook op de cd, zodat je direct aan de slag kunt. Maar achter de schijnbare eenvoud van Game Maker Schuilt ook een zeer krachtige ontwikkelomgeving waarmee je op basis van GML - de ingebouwde programmeertaal van Game Maker - je eigen games verde kunt uitbouwen en verbeteren. Dit boek behandelt niet alleen het ontwikkelen van de genoemde spellen, maar geeft ook veel inzicht in de idee en beginselen die aan de basis van gamedesign liggen. Tot de behandelde onderwerpen behoren:Game Maker installeren en gebruikenwerken met spirtes, objecten en roomsachtergronden en geluid gebruikenscores bijhouden en de high-score weergevelevels ontwerpen en toevoegenouderobjecten gebruiken en gedrag erveneen raamwerk maken en begin - en eindschermen toevoegenmultiplayergames en het gebruik van gezichtsveldenwerken met tijdlijnen, regels, statussen en reactief gedragtegen de computer spelen: intelligentie toevoegenaan de slag met Game Maker Language (GML)gamesdesign: uitdaginen, features e balansOp de bijgeleverde cd-rom vind je Game Maker 6.1 voor Windows plus alle benodigde onderdelen om de in het boek beschreven spellen te ontwikkelenJacob Hobgood schrijft al computergames sinds hij elf jaar was. Hij wilde oorspronkelijk psycholoog worden, maar behaalde een graad in de inrfomatica en belandde in de computergamesindustire. Hij werkte zeven jaar als professioneel spelontwikkelaar bij Gremlin Interactive en Infogrames/ Atari in Engeland, waar hij consolegames programmeerde. In die periode heeft hij bijgedragen aan een aantal succesvolle titels en heeft hij het programmeerteam geleid voor Micro Machines (Playstation 2 ,Xbox en Nintendo GameCube) en Hogs of War (Playstation)_. Op zijn website gamelearning. net heeft hij lesmateriaal verzameld en bespreekt hij diverse tools voor het ontwerpen van games. Sinds kort werkt, Jacob voor Sumo Digital.Mark Overmars is hoogleraar aan de afdeling Informatica van de Universtieit van Utrecht en Scientific Director van het Center for Advanced Gaming and Simulation (www.gameresearch.nl) Hij is tevens de auteur van de Game Maker-software.Van Duuren Media biedt een unieke service aan de kopers van dit boek. Registreer uw boek op internet en ontvang vervolgens gratis e-zines van de auteur met nog meer informatie en tips, of stel uw vraag op het auteurs- en lezersforum Surf direct naar www.registreeruwboek. nl