Zoekmachinemarketing / druk 2

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Zoekmachinemarketing / druk 2

ISBN: 9789059402409
Uitgever: Van Duuren Media
Pagina's: 311
Verschijningsjaar: 2006

Handboek ZoekmachinemarketingKeesjan DeelstraDit boek leert u hoe u succesvol een online zoekmachinemarketingcampagne opzet. Online marketing- en met name zoekmachinemarketing - neemt een steeds belangrijkere plaats in de media-mix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u goed weet wat u vooral niet moet doen. In deze tweede, geheel herziene uitgave zijn de jongste inzichten, onderzoekscijfers en vele nieuwe screenshots verwerkt. Nieuw is onder andere dat er uitgebreid wordt stilgestaan bij het zoekgedrag van de zoeker en de implicaties hiervan voor uw zoekmachinemarketingcampagne, het keuzeproces van zoekwoorden en een vooruitblik op het adverteersysteem van Microsoft: adCenter. Tot de behandelde onderwerpen behoren:Wat is zoekmachinemarketing?Hoe werken de verschillende zoekmachines en -gidsen? Wat zijn de verschillende modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet ik betalen voor posities, of juist niet?Hoe zoekt mijn doelgroep? Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep te staan?Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines bepalen en waar moet ik per component op letten?Hoe maak ik een databasegestuurde site doorzoekbaar?Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op dat van de concurrent?Hoe maak ik mijn website zoekmachinevriendelijk?Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?Hoe word ik opgenomen in de verschillende zoekmachines en internetgidsen?Hoe zet ik een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Waar moet ik op letten en hoe verbeter ik de conversie?Hoe meet ik de resultaten van mijn zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doe ik nulmetingen, maak ik rapportages en webstatistieken?Wat brengt de toekomst ons? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor mijn zoekmachinemarketing?De begeleidende website www.searchmarketing.nl geldt als aanvulling op het boek. Aangezien de zoekmachinemarketingwereld constant verandert, vindt u hier extra artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle url's van de besproken sites, zodat u makkelijk kunt doorklikken, en veel aanvullende verwijzingen.Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp zoekmachinemarketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn trainingsbureau. De auteur vond dit alles zo interessant, dat hij besloot zijn kennis en ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing tot zijn 'core business' te maken. Hij adviseert nu ondernemingen over zoekmachinemarketing met zijn bedrijf InternetEffect (www.interneteffect.com) en ontwikkelde SeoEffect (www.seoeffect.com), een zoekmachineoptimalisatietoolkit voor het midden- en kleinbedrijf.