Basisboek crossmedia concepting / Druk 2

Voorzijde
Achterzijde
49,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 46,79 i
+
Bestel
ISBN: 9789059317956
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Indira Reynaert Daphne Dijkerman
Druk: 2
Relevante opleidingen: Communicatie Ad Crossmediale communicatie
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Inholland Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
NUR: Communicatiekunde algemeen

Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen, het mediagebruik en de participerende houding van de consument.

Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept.

De tweede druk biedt de lezer meer handvatten bij het verzamelen van insights en meer verdieping op transmedia storytelling door een uitgebreide en vernieuwde casuïstiek. De vele casestudy's in het boek en het materiaal op de website bij dit boek, crossmedialog.nl, helpen bij het ontwikkelen van een crossmediaal concept.

Basisboek crossmedia concepting richt zich op studenten van media- en communicatiestudies op universitair en hbo-niveau.