Professioneel creatieve projecten organiseren. Dat leren studenten met het veelgebruikte en complete handboek Projectmanagement. Deze tiende druk is een totaal vernieuwde uitgave waarmee toekomstige organisatoren direct aan de slag kunnen.
Projectmanagement biedt handvatten om vanuit een creatief idee via een gedegen projectplan een succesvol en professioneel project te realiseren. Het boek belicht aansprekende cases en biedt handige instrumenten zoals werkmodellen, contracten en formats voor projectrapporten.
Aan de orde komen:
* Conceptontwikkeling
* Creatieproces
* Begroting
* Financiering
* Budgetbewaking
* Tijdsplanning
* Projectorganisatie
* Sponsoring
* Productie
* Marketing en communicatie
* Kwaliteitsbeheersing
Nieuw in de tiende druk
* Opbouw: per fase doorlopen studenten een stappenplan
* Eigentijdse praktijkvoorbeelden
* Meer aandacht voor return on investment en sociale media
* Breder toepasbaar op allerlei soorten projecten in de creatieve industrie en culturele sector: festivals, AV- en theaterproducties, tentoonstellingen en websites
Uniek aan dit boek
* Al jaren een zeer gewaardeerd handboek voor verschillende opleidingen binnen de creatieve industrie
* Praktijkgericht: neemt lezer stap voor stap mee
* Aandacht voor nieuwe, minder lineaire methodes als design thinking en chaordisch projectmanagement
* Stappenplan per fase
* Met aanvullend online materiaal voor docenten en studenten.
Online omgeving
Op de bijbehorende website vinden studenten en docenten per stap toetsen, cases, formulieren en handige tips en tools.