Invloed / Druk 6 (e-book)

de zes geheimen van het overtuigen

Voorzijde
18,50
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789058757005
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: E-book (download) via Adobe (ePub)
Auteur: Robert B. Cialdini
Druk: 6
Pagina's: 300
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
Categorie: Sales
NUR: Management algemeen

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:

wederkerigheid;

consistentie;

sociaal bewijs;

sympathie;

autoriteit;

schaarste.