Marketingplanning geeft systematisch alle stappen van het marketingplanningsproces weer. Aan bod komen het strategisch kader en marktafbakening, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling (PDCA-cyclus).
Deze vierde druk is geheel geactualiseerd op het gebied van afnemersanalyse, online kanalen en algemene wetmatigheden in marketing. Zo komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: customer journey, owned, paid en earned kanalen, content marketing, distinctive assets, mental en physical availability, consideration set en category entry points. Ook is er meer aandacht voor het inside-out denken in het analyse- en keuzeproces. Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Het boek benadrukt het belang van het analyseproces en het onderbouwen van beslissingen. Heldere structuurschema's maken de student duidelijk in welk deel van het proces hij of zij zich bevindt.
Marketingplanning is bestemd voor hbo-studenten met enige voorkennis van marketing. Na bestudering van deze uitgave is de student in staat een verantwoord marketingplan samen te stellen. Door de opzet is dit boek ook zeer geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten.
Online support
Op de productpagina van dit boek op www.boomhogeronderwijs.nl is een grote hoeveelheid ondersteunend materiaal beschikbaar, in de vorm van extra hoofdstukken, casuïstiek, sheets, voorbeelden, overzichten, alternatieven en aanvullingen.