Handboek Sponsoring en Fondsenwerving (Heruitgave)

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Handboek Sponsoring en Fondsenwerving (Heruitgave)

ISBN: 9789057309144
Uitgever: Walburg Pers
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Hans van der Westen
Pagina's: 320
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
NUR: Economie en bedrijf algemeen

Het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor non-profit organisaties is een concrete, stap-voor-stap handleiding om meer te halen uit sponsoring en fondsenwerving. Of u nu op zoek bent naar extra gelden voor een instelling op het gebied van zorg of welzijn, onderwijs of milieu, amateursport of cultuur - de methoden en technieken om succesvol fondsen te werven zijn overal hetzelfde. Dit boek geeft praktische handreikingen, zoals dé methode om sponsors en vaste gevers te vinden. Maar ook: hoe schrijf je een sponsorbrief, hoe organiseer je een zinvolle wervingsactie, hoe formuleer je fondsaanvragen en hoe richt je een relatiedatabase in die zich daadwerkelijk terugbetaalt. Bovendien levert dit boek alle instructies, modellen, checklists en voorbeelden om sponsoring en fondsenwerving in een degelijk meerjarenbeleid gestalte te geven. Nederlandse cases en voorbeelden uit uiteenlopende sectoren vormen hierbij een bron van inspiratie.

Het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving bewijst dat er in Nederland voor lokale, regionale en andere kleinschalige instellingen volop kansen bestaan om een structurele extra geldstroom aan te boren. Burgers, ondernemers en fondsbestuurders dragen vaak liever bij aan tastbare doelen in eigen omgeving dan aan een abstract doel aan de andere kant van de aardbol. Dit praktijkboek helpt u deze mogelijkheden optimaal te benutten. Een must voor iedereen die zich serieus met fondsenwerving bezig wil houden.