Heeft je kind wel eens het gevoel dat hij niet goed genoeg is op school of bij het sporten? Worstelt hij of zij met grote gevoelens zoals woede, verdriet, zorgen of angst? Of vindt je kind het moeilijk om nieuwe dingen te proberen of vrienden te maken?
Dit werkboek biedt eenvoudige vaardigheden – gebaseerd op zelfcompassie en mindfulness, bewezen effectieve hulpmiddelen – om kinderen te helpen hun zelfvertrouwen te vergroten, om te gaan met emoties en veerkracht op te bouwen.
Kinderen leren, samen met hun ouders, leerkrachten of professionals, stress te verminderen, moeilijke gevoelens te beheersen en om te gaan met de uitdagingen van het leven. De leuke, uitdagende en praktische activiteiten helpen kinderen van 5 tot 9 jaar aardig te zijn voor zichzelf en anderen, en van vriendelijkheid hun ‘superkracht’ te maken.
Lorraine M. Hobbs is directeur van de gezins- en onderwijsprogramma’s van het Centrum voor Mindfulness van de Universiteit van Californië, San Diego (UCSD). Hobbs is medebedenker van het mindful zelfcompassie voor tieners programma.
Amy C. Balentine is al meer dan twintig jaar klinisch psycholoog, gespecialiseerd in kinderen en tieners. Ze is oprichter en directeur van het Memphis Center for Mindful Living.
Kristin Neff doet al meer dan 15 jaar wetenschappelijk onderzoek op het gebied van zelfcompassie. Samen met Christopher Germer, ontwikkelde ze een empirisch ondersteund trainingsprogramma. Germer en Neff geven wereldwijd workshops over zelfcompassie en schreven het bij Nieuwezijds verschenen Werkboek mindful zelfcompassie, voor volwassenen.
‘Sterk aanbevolen voor ouders, leraren, therapeuten, en iedereen die van kinderen houdt.’ - Christopher Germer, docent psychiatrie aan Harvard Medical School en auteur van Mindfulness en zelfcompassie