Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport / Druk 5

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport / Druk 5

ISBN: 9789054724520
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Hugo Gruijters Robert Kok
Druk: 5
Relevante opleidingen: Sportcommunicatie Sportkunde Sportmarketing SportMarketing en Management
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Fontys Hogescholen Haagse Hogeschool (HHS) Hogeschool Rotterdam
Vervanger van: 9789054724070
NUR: Marketing

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van de vijfde druk is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.