Sportsponsoring activeren!

Voorzijde
Achterzijde
36,57
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789054722533
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Wim Lagae
Druk: 1
Pagina's: 224
Taal: Nederlands
NUR: Sportorganisatie, - begeleiding en -verzorging (professioneel incl. sportmassage)

De sportwereld heeft de afgelopen decennia belangrijke veranderingen doorgemaakt en sport evolueerde van een weekendactiviteit tot een heuse industrietak. Wie kan zich vandaag de dag nog een sportgebeurtenis voorstellen die niet gesponsord wordt? Met de hoge vlucht die sportsponsoring genomen heeft, is ook de complexiteit ervan toegenomen. Niet alleen sportsponsoring, maar ook en vooral de communicatie eromheen is een vakgebied op zich geworden.

Sportsponsoring activeren! Het basisboek sportsponsoring verkent het terrein van sportsponsoring selecteren en activeren. Een gedreven sponsormanager dient immers niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van sportsponsoring, maar evenzeer in de activatie ervan. Hoe omring je sportsponsoring creatief met public relations, reclame, sales promotions en direct marketing? Hoe kan je de effectiviteit van de sponsoronderneming benaderen? De theorie wordt voortdurend getoetst aan de dagelijkse sport- en merkenpraktijk, en wel in de vorm van uiteenlopende en unieke sportcases. Blogs van de leidinggevende, innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity SPORTNEXT werden bewerkt en ingepast in de verhaallijn.

Dr. Wim Lagae is als hoofddocent (Sport)marketingcommunicatie verbonden aan

de KU Leuven. Met dit basisboek richt hij zich tot studenten