Sportmarketingcommunicatie / Druk 2

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Sportmarketingcommunicatie / Druk 2

ISBN: 9789054721581
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Wim Lagae
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2011
NUR: Sportorganisatie, - begeleiding en -verzorging (professioneel incl. sportmassage)

Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor

is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen

is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality, persbenadering,crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions. Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet ontbreken in zijn of haar takenpakket.

Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein sportmarketingcommunicatie. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid unieke sportcases. Waaruit bestaat de sportsponsoringstrategie van Rabobank? Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging? Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een SponsorRing? En wat was de rol van sport in de transformatie van Red Bull van producent van een weinig smaakvol energiedrankje tot een iconisch megamerk?

Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden

aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.