Imagineering / Druk 1

het creeren van belevingswerelden

Voorzijde
65,50
Levertijd: 3 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 62,23 i
+
Bestel
ISBN: 9789053528365
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: D. Nijs F. Peters
Druk: 1
Relevante opleidingen: International Event Management International Hotel & Hospitality Management
Pagina's: 288
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2002
Voorgeschreven bij o.a.: EuroCollege
NUR: Communicatiekunde algemeen

Verschillende auteurs constateren dat er een fundamentele veranderingen plaatsvinden in onze economie. We evolueren naar een beleveniseconomie. In een wereld van overvloed zijn mensen meer op zoek naar psychische behoeftebevrediging: behoefte aan inspiratie, aan het bij een betekenisvolle gemeenschap horen en aan zingeving in het algemeen. Dit boek is geschreven in het licht van dit besef.

In Imagineering wordt de stelling geponeerd dat het Amerikaanse antwoord op de nieuwe vragen die deze economsiche situatie oproept, niet zonder meer te kopiëren is naar Europa. Dit boek presenteert het Europese antwoord: authentieke belevingsconcepten in plaats van thematiseren en toevoegen van theater.

Het kunnen creëren van belevingswerelden (memorable experiences) die tot de verbeelding blijven spreken, is een onmisbare management'kunst' geworden, de kunst van het raken van het hart. Emotie en fantasie worden cruciale managementvaardigheden. In dit boek worden de instrumenten aangereikt.