Dit boek gaat in op welke wijze zorgorganisaties gestructureerd kunnen werken aan hun marktgerichtheid. De auteurs geven stapsgewijs aan hoe een concreet marketingplan kan worden opgesteld inclusief het maken van strategische keuzes. Daarnaast is er aandacht voor marktonderzoek, merkstructuren en de implementatie in de zorgorganisatie. Deze tweede druk is sterk vernieuwd en herzien. Het boek is bijna verdubbeld qua aantal pagina's, bevat meer praktische toepasbare marketingmodellen, neemt de nieuwste ontwikkelingen in de zorg mee en is - nog meer dan de eerste druk - volop voorzien van praktijkvoorbeelden. Nieuw zijn ook de praktische tips voor de implementatie van marketing die zorgmarketeers geven aan de lezer."Alsem en Klein Koerkamp geven in hun boek blijk van betrokkenheid en bevlogenheid, leggen uit en lichten toe, maar blijven tegelijk hands-on en enorm praktijkgericht. Een standaardwerk voor moderne zorgmarketeers."Martin Huisman, Directeur Nederlands Instituut voor Marketing NIMA"Bij mijn weten is dit het enige boek dat een compleet overzicht van relevante marketinginstrumenten rechtstreeks toepast op de zorgpraktijk". Frans Bierens, Manager Strategische Marketing en Communicatie, Isala"Dit boek is niet alleen een inspirerende benadering, maar ook een uitdagende handreiking voor het toepassen van marketing in de zorg."Eelco Damen, Voorzitter Raad van Bestuur, Cordaan"Feitelijk komen alle aspecten in het boek voorbij over marketing, zorgkwaliteit en klantgerichtheid. Het boek is een echte aanrader!"Erik Schensema, Docent Marketing en Zorglogistiek, Fontys Hogeschool