Waardering

het meten en managen van de waarde van ondernemingen

Voorzijde
Achterzijde
126,95
Levertijd: 3 werkdagen
+
Bestel
ISBN: 9789052618609
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: T. Copeland T. Koller J. Murrin
Druk: 1
Pagina's: 490
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2011
Vervanger van: 9789057121142
NUR: Economie en bedrijf algemeen

Waardering ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company.Deze oorsprong komt tot uitdrukking in de aard van het boek. Terwijl het gebruikmaakt van hoogstaand wetenschappelijk denkwerk, richt het zich op de praktische toepassing. Het wordt internationaal beschouwd als het meest vooraanstaande boek over bedrijfswaardering.De boodschap van Waardering is eenvoudig: ondernemingen bloeien wanneer zereële economische waarde voor hun aandeelhouders genereren. Ondernemingenscheppen waarde door kapitaal te investeren tegen een rendement dat hoger is dande kosten van het kapitaal. Dit is zowel van toepassing op gevestigde productieondernemingen als nieuwe internetbedrijven. Het is bovendien een economische halszaak: gebrek aan gerichtheid op het scheppen van waarde is een belangrijke schakel in de keten die tot economische malaise of crisis leidt.Waardering is zowel studieboek als naslagwerk voor (toekomstige) financieel managers en analisten die geïnteresseerd zijn in: het schatten van de waarde van alternatieve concern- en bedrijfsstrategieën het beoordelen van cruciale transacties als fusies, overnames, desinvesteringen, herkapitalisaties en terugkoop van aandelen value-based management om de resultaten van bedrijfsactiviteiten te beoordelen en richting te geven het communiceren met belangrijke stakeholders, vooral aandeelhouders, over de waarde van het bedrijfSinds haar oprichting in 1926 adviseert McKinsey & Company wereldwijd vooraanstaande bedrijven. De auteurs van Waardering zijn huidige of voormalige partners binnen de Corporate fi nance practice van McKinsey & Company. Samen hebben zij meer dan vierhonderd bedrijven in veertig landen bijgestaan in concernstrategie, fusies en overnames en value-based management.