Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen? De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analyseren. De methode is vooral geschikt als:- de vragen complex zijn en nog niet helder in kaart gebracht;- er een overvloed aan data is;- belanghebbenden dwarsliggen;- er grote tijdsdruk of onzekerheid is. De consultancymethode laat met een gedetailleerd en rijk geïllustreerd stappenplan zien hoe u deze methode in uw eigen praktijk kunt toepassen. Praktijkvoorbeelden van vooraanstaande ondernemingen als Unilever en DSM illustreren elke stap en de bijbehorende technieken. Marc was eerder bij een internationale topmanagementconsultancy werkzaam als consultant en researchmanager. 'De consultancymethode is niet gebaseerd op complexe concepten en theorieën, maar op logisch nadenken.' 'Toonaangevende internationale topmanagementconsultants en gerenommeerde nationale managementadviesbureaus gebruiken deze methode met succes.'