De beleveniseconomie

werk is theater en iedere onderneming creeert zijn eigen podium

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

De beleveniseconomie

ISBN: 9789052617411
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: B. Joseph Pine II James H. Gilmore
Druk: 1
Pagina's: 322
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2009
NUR: Management algemeen

Waarom kost een kop koffie in café Florian aan het San Marcopleinin Venetië meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wattrekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoekenkinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereidflink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum meteen volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelendekerstman en glühwein?In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wildan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.Ondernemingen vormen podia voor het creëren van die belevenis,een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt hetprijskaartje van het specifieke product of goed.In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijvenals Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, BritishAirways, Hard Rock Café en McDonald¿s die met succes inspelen op dezebehoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd isDe beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuweervaringen kunt regisseren.Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van StrategicHorizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manierente bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten ofdiensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.