Authenticiteit

wat consumenten écht willen

Voorzijde
Achterzijde
44,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789052617374
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: J.H. Gilmore B. Joseph Pine II
Druk: 1
Pagina's: 336
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2010
Vervanger van: 9789052616193
NUR: Management algemeen

Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld

wordt, hoe meer de consument échte dingen wil - dingen die pakkend, persoonlijk

en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden,

wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek - als nep - en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden?

Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller De

beleveniseconomie eindigden. Ze leggen uit dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoende zijn. De consument van nu zoekt authenticiteit waar en wat hij ook koopt. Als u aan deze hang naar authenticiteit weet te voldoen, hebt u toegang tot de harten, de hoofden en de portemonnees van uw klanten, wat uw aanbod ook is.

In Authenticiteit wordt op allerlei terreinen onderzocht hoe succesvolle

ondernemingen zich identifi ceren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten. Het biedt u praktische managementtools om u en uw bedrijf verder te helpen:

- Maak een inschatting van de vermeende authenticiteit van uw bedrijf of product met gebruikmaking van nieuwe hulpmiddelen, waaronder de echt/nep-matrix;

- Ontwikkel nieuwe manieren om te appelleren aan echtheid;

- Implementeer specifi eke strategieën om authenticiteit over te brengen.

James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Naast hun bestseller De beleveniseconomie hebben Gilmore en Pine als redacteuren meegewerkt aan Markets of One en hebben ze geschreven voor Harvard Business Review.

'Wie [dit] boek na de laatste bladzijde dichtslaat zonder één bruikbaar idee

voor de eigen onderneming, heeft te haastig gelezen.' - Management Scope

'Authenticity is een waardige opvolger van The Experience Economy.

Een aanrader voor iedereen die zich met marketing, communicatie en

consumentengedrag bezighoudt.' - Het Financieele Dagblad