Getting things done is de sleutel tot prettig en efficiënt werken zonder stress. Laat dingen niet liggen tot uw inbakje een onoverzichtelijke hoop papieren is en uw hoofd vol zaken zit die u niet mag vergeten, maar regel ze nu! David Allen laat in dit boek zien hoe u uw privéleven en werk met eenvoudige hulpmiddelen zo kunt organiseren, dat in één oogopslag duidelijk is wat u waar en wanneer kunt doen. Zo kunt u altijd gemakkelijk beslissen wat op dat moment de nuttigste tijdsbesteding is.Het idee van Allen is simpel: uw vermogen om productief te zijn is recht evenredig aan uw vermogen om te ontspannen. Alleen als uw hoofd leeg is en uw ideeën georganiseerd zijn, kunt u productief zijn zonder stress en uw creativiteit laten werken.Dit boek is een praktische training om uw leven prettig en efficiënt in te delen. Allen leert u:¬ de keuze te maken om iets direct te doen, het uit te stellen of te delegeren en zo uw inbakje leeg te werken;¬ doelen te stellen en doelgericht te blijven als de situatie verandert;¬ projecten te herkennen en te plannen;¬ uw e-mail en papierwerk te organiseren;¬ u prettig te voelen als u iets niet doet.David Allen is algemeen directeur van de David Allen & Co en heeft meer dan twintig jaar ervaring als managementconsultant, executivecoach en opleider. Hij wordt een van 's werelds meest invloedrijke denkers genoemd op het gebeid van productiviteit. Artikelen van zijn hand zijn verschenen in Fast Company, Fortune, de Los Angeles Times en vele andere publicaties.'Getting things done wordt na het lezen van dit boek een onderdeel van je leven. Je wilt niet meer terug naar de overvolle emailbox of de stapels met oude "dingen". David Allen leert je in vijf stappen hoe je van chaos tot orde komt. Niet eenmalig, maar blijvend.'Frank Meeuwsen, lifehacker (www.whatsthenextaction.com)'Wat ik begin te merken: ik reageer sneller op vragen, beantwoord sneller mail, terwijl vroeger meer dingen bleven liggen.'Carolien Wentink, managementconsultant Pentascope'Met Getting things done heb ik rust in mijn hoofd gekregen, zodat ik meer tijd en aandacht kan besteden aan de dingen die er echt toe doen.'Sanne Roemen, Web 2.0 evangelist en lifehacker