Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling
is bedoeld om de prestaties van ondernemingen ((non)profit- en
overheidsorganisaties) te versterken door systematische en voortdurende
verbetering van hun bedrijfsvoering en ontwikkeling van
hun organisatie. Het onderwerp is daarbij nauw verbonden met
strategisch management (onder meer de Balanced Scorecard),
Business Process Management, marketing, informatie- en personeelsmanagement.
De concrete invulling van kwaliteitsmanagement in
modellen, methoden en technieken wordt bepaald door ontwikkelingen
in maatschappij en markt en door nieuwe opvattingen over organisatie
en management.
Dit boek vormt een leidraad voor studenten in de bedrijfskunde,
organisatiekunde, bedrijfseconomie en commerciƫle economie. Het
geeft helder inzicht in de ontwikkelingen in kwaliteitsmanagement
en de relaties die het heeft met andere managementgebieden.
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling
is daarnaast een rijke informatiebron voor managers die de bedrijfsvoering
van hun organisatie willen optimaliseren.