Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. Herkenbaar? Bedrijven zijn vaak zo druk in de weer met allerlei bijzaken dat ze de basis uit het oog verliezen en hun gezonde verstand kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot tijdrovende en nutteloze interne processen met alle frustraties van dien, maar levert ook gebruiksonvriendelijke producten en diensten op, en dus ook ontevreden klanten. Martin Lindstrom adviseert grote internationale bedrijven als Maersk, Swiss Airlines en Burger King. In Hoe komen ze erop? neemt hij je mee langs talloze en vaak hilarische voorbeelden uit de praktijk. Hij laat zien hoe iedere organisatie zich in vijf stappen kan ontdoen van bureaucratische rompslomp. Het levert een praktisch boek vol eyeopeners op dat dankzij Lindstroms aanstekelijke schrijfstijl ook voor veel leesplezier zorgt.