Met een druk op de knop kunnen we betalen voor alles wat op internet te koop is. Dit hebben we te danken aan kleine bedrijven, die het allemaal net even iets anders doen dan de traditionele spelers. Zo’n bedrijf is Mollie, dat er met een slim product voor zorgt dat consumenten op internet sneller kunnen betalen en webshops gemakkelijker online kunnen ondernemen. Wie erop ziet zal in zijn bankoverzicht dan ook regelmatig ‘via Mollie’ zien staan. In Via Mollie kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie. Hij vertelt over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei, en de belangrijkste beslissingen die Mollie van een kleine startup omvormden tot een internationale speler van belang. Saai was het nooit – zo werd hij eens door de Italiaanse politie van zijn hotelbed gelicht in verband met de transacties van een verdachte webshop. Kritisch en eerlijk reflecteert Boer op de zoektocht naar de juiste productfit, de moeizame internationale uitbreiding en de wrijving tussen hem en de impulsieve oprichter. Via Mollie geeft een fascinerend kijkje achter de schermen van een echte Nederlandse fintech-pionier.