De relatie-economie

breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
20,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 19,00 i
+
Bestel
ISBN: 9789047010814
Uitgever: Business Contact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Xavier van Leeuwe Matt Lindsay Matthijs van de Peppel
Druk: 1
Pagina's: 224
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
NUR: Marketing Bedrijfskunde algemeen

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt.

De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen. Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten.

• Laat data voor je werken

• Ontwikkel begrip van je klanten

• Bouw langdurige relaties