Blue Ocean Shift / Druk 1

nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
25,00
Levertijd: 3 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 23,75 i
+
Bestel
ISBN: 9789047009894
Uitgever: Business Contact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: W. Chan Kim Renee Mauborgne
Druk: 1
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management
Pagina's: 288
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Management algemeen Marketing

De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de

bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.

Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema’s en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag.

Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus.

De Blauwe Oceaan is wereldwijd ruim 3,5 miljoen keer verkocht in 45 talen.