Cyclisch onderwijs ontwerpen / Druk 2

In vijf stappen naar passende leeractiviteiten

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Cyclisch onderwijs ontwerpen / Druk 2

ISBN: 9789046905791
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Anouke Bakx Anje Ros Erik Bolhuis
Druk: 2
Relevante opleidingen: PABO
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Haagse Hogeschool (HHS)
Vervanger van: 9789046902899
Categorie: Pedagogisch onderwijs
NUR: Onderwijskunde

Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat?

Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn.

Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In Hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs.

Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.

Anouke Bakx en Anje Ros zijn beide lector bij het lectoraat Leren en Innoveren aan de Fontys Hogeschool Kind en Educatie en tevens academic directors van respectievelijk de master Leren en Innoveren en de master Leadership in Education. Erik Bolhuis is docent/onderzoeker bij de master Leren en Innoveren aan Windesheim en promovendus op het terrein van werken met datateams.