Effective writing in English / Druk 3

A Sourcebook

Voorzijde
36,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 34,68 i
+
Bestel
ISBN: 9789046905739
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Mike Hannay Lachlan Mackenzie
Druk: 3
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Vervanger van: 9789046901618
Categorie: Talen onderwijs
NUR: Engelse taal, letterkunde en cultuur

Van veel Nederlandstalige academici en hbo'ers wordt verwacht dat zij correct, aantrekkelijk en doeltreffend Engels schrijven. Effective writing in English: A Sourcebook is een betrouwbare leidraad bij het Engelstalige schrijfproces. Het geeft praktische adviezen hoe een overtuigende Engelse tekst geschreven moet worden, met aandacht voor het structureren van de tekst, het ordenen van alinea's en zinnen, en het redigeren van het eindresultaat.

Het doel van Effective writing in English is om de controle van een schrijver over zijn tekst te vergroten, en om te laten zien hoe je met een Engelse tekst je communicatieve doelen kunt bereiken. Aan de orde komen onder meer de grammaticale middelen die je kunt inzetten om op passende en doeltreffende wijze je zinnen te bouwen. Het boek kan gebruikt worden naast Principles and Pitfalls of English Grammar van J. Lachlan Mackenzie.

Effective writing in English is geschreven voor Nederlandstalige academici en hbo'ers die bewuster en zelfverzekerder in het Engels willen schrijven.

In deze derde herziene druk is een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo zijn de beide eerste delen van het boek vrij radicaal herschreven, met veel nieuwe voorbeelden. Het hoofdstuk over spelling is uit het boek geschrapt; voor informatie over spellingsrichtlijnen wordt nu verwezen naar de website. Daarnaast is aan bepaalde hoofdstukken nieuwe informatie toegevoegd. Tot slot is de leeslijst aan het einde geactualiseerd.

Mike Hannay is emeritus hoogleraar Engelse Taalkunde en tegenwoordig ook directeur van het Academic Language Programme aan de Vrije Universiteit Amsterdam. J. Lachlan Mackenzie is emeritus hoogleraar Functionele Taalwetenschap aan dezelfde universiteit. Beide auteurs hebben een brede ervaring in het doceren aan Nederlandstalige studenten Engels.