Dit is marketing! / Druk 3

Voorzijde
50,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 47,98 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789046905500
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Loek ten Berge Ellen van der Aart Frank Hagemans Guido Winckels
Druk: 3
Relevante opleidingen: Voeding en Dietetiek
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool van Amsterdam
Vervanger van: 9789046903032
Categorie: Economie & management
NUR: Marketing

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.

Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA A Marketing examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrippen uit het vak. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces. In deel 2 wordt de omgevingsanalyse besproken en is er aandacht voor marktonderzoek en statistiek. In deel 3 wordt uitgelegd hoe het marketingbeleid van een organisatie kan worden geoperationaliseerd aan de hand van de vier marketinginstrumenten; product, prijs, plaats en promotie.

Bij dit boek hoort een uitgebreide website met daarop o.a. de antwoorden op vragen bij cases uit het boek, verdiepende marketingmaterie en NIMA A oefenexamens.

In deze derde, herziene druk zijn onder meer voorbeelden en cases geactualiseerd en wordt online marketing uitgebreider besproken, met ook aandacht voor video marketing en digital analytics.

Dit is marketing! is bedoeld voor studenten aan commerciƫle opleidingen op hbo-niveau. Daarnaast is het goed te gebruiken voor zelfstandigen die hun NIMA A Marketing certificaat willen halen.

Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans en Guido Winckels hebben allen ruime ervaring binnen het marketingvak. De auteurs hebben ieder hun eigen expertise en geven in dit boek een compleet beeld van alle marketingaspecten.