Rockfestivals, tentoonstellingen, films, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het aanbod voor vrijetijdsbesteding is groot. De vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.
Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van de vrijetijdssector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstige) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek te begrijpen en te analyseren en om in te spelen op veranderingen in vraag, aanbod en beleid.
In het eerste deel zet de auteur uiteen wat de begrippen leisure en vrije tijd inhouden en hoe onze vrije tijd zich heeft ontwikkeld. Het tweede deel behandelt ons vrijetijdsgedrag: hoe besteden we onze vrije tijd en welke factoren beïnvloeden de keuzes die we maken? Het derde deel is gewijd aan de leisure-industrie zelf. De auteur belicht de verschillende vrijetijdsdomeinen, gaat in op de economische component en bespreekt tot slot het werken in de leisuresector
Wijzigingen t.o.v. de vorige druk
Deze tweede, herziene druk is geheel geactualiseerd en bevat diverse aanvullingen. Zo komt nu ook het Serious Leisure Perspective aan de orde als manier om leisure te categoriseren. Daarnaast is het hoofdstuk over geografie en ruimte uitgebreid en is er een hoofdstuk over werken en ondernemen in de leisuresector toegevoegd.