Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?
In Offertes schrijven die scoren laat de auteur zien hoe je offertes schrijft die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Het accent ligt daarbij op maatwerkoffertes voor diensten en producten. Offertes worden in dit boek in de bredere context van het commerciële traject geplaatst. Elk hoofdstuk bevat leerdoelen, veel voorbeelden en opdrachten om te toetsen of de stof begrepen is. De uitwerking van deze opdrachten is achter in het boek te vinden.
Dit boek is bedoeld voor iedereen die wervende offertes wil schrijven. Dat kunnen studenten zijn die een opleiding volgen in een commerciële richting, maar ook professionals.
Mariët Hermans was jarenlang verbonden aan trainings- en adviesbureau Boertiengroep. Tegenwoordig is zij zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie in haar eigen bedrijf Mariët Hermans - Tekst en Training (www.mariethermans.nl).