Overtuigende teksten / Druk 2

Onderzoek en ontwerp

Voorzijde
Achterzijde
34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 33,20 i
+
Bestel
ISBN: 9789046903292
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Hans Hoeken Jos Hornikx Lettica Hustinx
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Categorie: Economie & management
NUR: Onderwijs en opvoeding

Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?

Overtuigende teksten biedt een overzicht van theorieën over de invloed van taal, tekst en beeld binnen het overtuigingsproces en van het empirisch onderzoek hiernaar. De auteurs koppelen onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch en beredeneerd gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Tot slot gaan zij in op het ontwerpen en pretesten van persuasieve teksten, waarbij zij een overzicht geven van methoden en instrumenten die je kunt inzetten om relevante informatie over de doelgroep te verzamelen. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven.

Overtuigende teksten is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en studenten Nederlands en taalwetenschap. Daarnaast biedt het boek tal van praktische inzichten aan professionals, zoals tekstschrijvers of mensen in de reclamewereld.

De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken is hoogleraar persuasieve communicatie. Jos Hornikx en Lettica Hustinx zijn beiden universitair docent. Allen doen onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.