Van Thillo

De mediastreken van Christian van Thillo

Voorzijde
Achterzijde
24,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789044654141
Uitgever: Prometheus
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Mark Koster
Druk: 1
Pagina's: 384
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
NUR: Mens en maatschappij algemeen

Christian Van Thillo is de grootste mediaondernemer van de Lage Landen, maar ook een mysterie. De geheimzinnige Belg is eigenaar van de Volkskrant, AD, Het Parool, Trouw, NU.nl, Qmusic en zeven regionale kranten.

In België regeert hij over Het Laatste Nieuws, De Morgen en de commerciële televisiezender VTM. Zijn imperium voedt ons dagelijks met nieuws, meningen en lifestyleadviezen. En daarbij speelt hij soms een duistere rol in de coulissen.

De Belg die de Nederlandse kranten kaapte is een onthullende biografie over de schaduwmacht van de Lage Landen. Een epos over een rijkeluiszoon die via machinaties een miljardenbedrijf kon opbouwen en nu mede bepaalt wat u moet vinden en hoe u zich moet gedragen. De Belg die de Nederlandse kranten kaapte is dé must-read over een charmante mediamagnaat die via politieke connecties, met subsidies en steun van loyale werknemers zijn stempel drukt op ons leven en welzijn. Een levensverhaal over een mediaman die zich onaantastbaar waant.

Mark Koster is onderzoeksjournalist en mediacriticus. Hij is medeoprichter van Follow the Money. Eerder schreef hij het succesvolle De Mol. De machtigste mediafamilie van Nederland.

Over De Mol:

‘Deze voortreffelijke biografie over de familie De Mol haalt indrukwekkend veel boven water over de machtige en notoir gesloten familie.’

NRC ••••

‘Koster schreef een spraakmakende en onthullende biografie van de bekende mediafamilie, een geweldig interessant en spannend boek over de entertainmentgeschiedenis van Nederland.’

Stretto Magazine

‘Naast smeuïge perikelen in de privésfeer van de familie De Mol verhaalt het boek ook over het media-imperium dat de Molletjes hebben opgebouwd. Macht vormt hierin de rode draad.’

Masters Expo