Recruitment met MyLab / Druk 4

Voorzijde
Achterzijde
41,95
Leverbaar vanaf 24 april
Met 5% studentenkorting
voor 39,85 i
+
Bestel
ISBN: 9789043042178
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Ardiënne Verhoeven
Druk: 4
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Op een arbeidsmarkt die voortdurend in beweging is, worden organisaties en mensen bij elkaar gebracht door recruiters. Dat maakt recruitment tot een prachtig vak, waarover echter ook veel verschillende meningen bestaan.

Want er is niet één manier van rekruteren die goed is. Wat vandaag werkt, werkt morgen niet meer. Het vakgebied blijft sterk in ontwikkeling.

In Recruitment staan de volgende uitgangspunten centraal:

• De arbeidsmarkt bepaalt de recruitmentagenda: wie wil rekruteren, moet de arbeidsmarkt en de behoeften van kandidaten dus goed kennen.

• Rekruteren is meer dan alleen werven: dit boek beantwoordt de vele vragen die je jezelf moet stellen als recruiter. Wat heeft de organisatie nodig? Hoe kun je de beste kandidaten voor jouw organisatie vinden? Welke middelen en kanalen kies je? Hoe krijg en houd je de juiste medewerker aan boord? Op basis van welke gegevens en getallen moet je werven?

In tijden van personeelstekort speelt het perspectief van de kandidaat een belangrijke rol. In deze vierde editie komt het in alle hoofdstukken nadrukkelijker naar voren. Verder is er meer aandacht voor recruitmentstrategie, voor personeelsplanning en voor nieuwe doelgroepen op de arbeidsmarkt. Een aantal openingscases is vernieuwd en via QR-codes in het boek krijgt de student meer achtergrondinformatie bij bepaalde onderwerpen.

Recruitment is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs.

Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere het volledige boek in digitale vorm (eText), een begrippentrainer, een toets bij elk hoofdstuk, verdiepend materiaal, weblinks en video’s.