Marketing: modellen en berekeningen geeft een overzicht van modellen en commerciële calculaties die een belangrijke rol spelen in marketing. Het boek volgt de structuur van het marketingplanningsproces. De onderwerpen worden op een heldere manier uitgelegd en geïllustreerd met praktische voorbeelden en een doorlopende casus. Er wordt ruime aandacht besteed aan digitale marketing. Achter in het boek is een kernachtig overzicht opgenomen van de gebruiksmogelijkheden van alle behandelde modellen en berekeningen, dat kan helpen bij het maken van weloverwogen keuzes.
Dit boek is geschikt voor studenten aan commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Het is een aanvulling op marketinginleidingen en kan gebruikt worden in verschillende leerjaren. Het boek is zeer geschikt voor afstudeerders. Ook professionals kunnen hun voordeel doen met deze praktische uitgave.
Dit boek wordt door het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing) aanbevolen voor NIMA-B studenten.
Ton Borchert en Loes Vink hebben brede marketing praktijkervaring en zijn beiden werkzaam in het hoger beroepsonderwijs (respectievelijk Hogeschool Utrecht, HU Business School en Hotelschool The Hague).