Online marketing, de essentie zonder MyLab / Druk 2 (e-book)

Voorzijde
33,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789043039352
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Nino Adamo Geert Buskes
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Online marketing is niet meer weg te denken uit het marketingvak. Voor elke onderneming kan online marketing een belangrijke rol spelen in het bereiken en behouden van klanten. De afgelopen jaren is online marketing geƫvolueerd tot een volwassen vakgebied dat voortdurend in beweging is. Er ontstaan steeds nieuwe trends en aanvullende mogelijkheden om de relatie met de klant aan te gaan en te verdiepen.

Online marketing, de essentie geeft een compleet overzicht van het vakgebied en beschrijft de belangrijkste onderdelen van een online marketingaanpak. Het uitgangspunt van dit boek is het geven van een praktische uitleg van de theorie met veel praktijkvoorbeelden en video's ter ondersteuning.

Dit boek is opgebouwd uit vijf delen die op logische wijze de verschillende onderdelen van het online-marketingvak behandelen. Elk hoofdstuk bevat cases en beeldmateriaal die de theorie verduidelijken. Naast de trends en ontwikkelingen komen onder andere de klantreis, de online-marketingstrategie en de verschillende online-marketingmiddelen zoals display advertising, affiliate marketing, mobile marketing en conversieoptimalisatie aan bod. Tot slot is er aandacht voor het belang van techniek en projectmanagement en wordt de student geholpen alle elementen om te zetten naar een concreet actieplan.

Nieuw in deze editie

Extra hoofdstuk: Testen en optimaliseren

Duidelijker paraplu over alle onderwerpen om een beter overzicht te bieden.

Meer B2B-voorbeelden opgenomen.

De meeste opdrachten, cases en voorbeelden zijn geactualiseerd en vernieuwd.

Mobile marketing is nu volledig geintegreerd, maar gezien het belang ook nog apart uitgelicht in een hoofdstuk.

Meer aandacht voor de belangrijkste trends, zoals influencer marketing, marketing automation, merkidentiteit, voice search, marketplace SEO, data management platform, personalisatie, dynamische content, digital asset management, bid/campaign automation, scripts, AI, AVG, AR/VR, cross device tracking, browser fingerprinting, negative SEO, marketing in messaging apps, chatbots, conversational marketing, 360 graden-video, predictive analytics, blockchain, push notifications en micro moments. Ook social commerce en omnichannel worden uitgebreider behandeld.

Inclusief content van het toonaangevende marketingblog Frankwatching.