Informatiemanagement biedt de student een introductie van alle aspecten van het dynamische vakgebied informatiemanagement, dat zich bevindt op het kruispunt van informatiekunde, organisatiekunde, management en marketing.
In dit boek beschrijven de auteurs hoe (informatie)technologie de werkomgeving, bedrijven en sectoren beïnvloedt. Deze beïnvloeding heeft consequenties voor de rol en inbedding van informatiemanagement in organisaties, zoals de dynamische eisen die tegenwoordig worden gesteld aan professionals en kenniswerkers. Het sturen en beheersen van informatiestromen in de context van informatieverzorging vormen de centrale elementen van het boek. Hierbij schenken de auteurs ruime aandacht aan de rol van technologie, innovatie, sociale media, businesscases en projectmatig werken.
De theorie wordt in het boek steeds aan de praktijk gekoppeld door middel van praktische voorbeelden en cases. Op MyLab kunnen studenten en docenten extra cases vinden, die jaarlijks herzien en aangevuld worden.
Nieuw in deze editie
Om het boek nog beter op het hoger onderwijs te laten aansluiten, is het aantal hoofdstukken teruggebracht tot acht. Hierdoor is het boek makkelijker in de studieperiode te integreren. De hoofdstukken zijn op een nieuw basismodel gebaseerd: het informatiewaardewiel.
Daarnaast is het boek volledig geactualiseerd en kan de student nòg makkelijker met de theorie aan de slag. Zo zijn er meer voorbeelden, cases en oefenopgaven toegevoegd aan het boek en de digitale leeromgeving MyLab.
Doelgroep
Informatiemanagement is geschreven voor eerstejaarsstudenten in het hoger economisch onderwijs.