Ondernemingen die in het online domein actief zijn zonder een goed doordachte opzet schieten tekort. De scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten, te verantwoorden en te verbeteren.
De Scorecard 4.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een digitale wereld (en online omgeving) kan realiseren. De auteurs beschrijven de veelgebruikte termen, indicatoren, modellen en technologieën en brengen ze met elkaar in verband. Daarbij baseren zij zich op betrouwbare bronnen als Nielsen, Google Academy, Jungle Minds, MarketingFacts en Frankwatching. Hoe de online scorecard werkt in de praktijk wordt toegelicht aan de hand van interviews met inspirerende spelers die ermee hebben gewerkt, zoals Bol.com, KLM en TNT.
De Scorecard 4.0 heeft een heldere structuur, bevat goede voorbeelden, is toegankelijk geschreven en zeer praktijkgericht. Daarmee is De Scorecard 4.0 uniek in de markt.
Nieuw in deze editie
De nieuwe editie bevat informatie over ondernemen in 2020. Hierbij is veel aandacht voor de belangrijke trends, zoals:
- blockchain;
- Artificial intelligence;
- voice;
- chatbots;
- Internet of things.
Daarnaast is de informatie over lean metrics en big data uitgebreid en zijn alle voorbeelden en cases geactualiseerd.
Doelgroep
Opdrachten, infographics en een heldere structuur maken dit boek zeer geschikt als studieboek. Het is van belang voor e-commerce-geïnteresseerden, (e-commerce-)managers, studenten en docenten aan het hoger onderwijs.