Zakelijke communicatie - Schriftelijk is een toegankelijk en eigentijds studieboek dat de student, naast de noodzakelijke theoretische inzichten, veel praktische schrijftips aanreikt.
Het boek behandelt alle onderwerpen die bij het schrijven van teksten als zakelijk communicatiemiddel van belang zijn. Om de student pakkende zakelijke teksten te leren schrijven beginnen de auteurs bij de basis: een goed geolied schrijfproces met aandacht voor helder structureren, professioneel formuleren en foutloos schrijven. Vervolgens komen diverse zakelijke tekstvormen aan de orde, waarbij ruim aandacht is voor het schrijven van online teksten en de valkuilen daarbij. Daarnaast gaan de auteurs in op meer traditionele vormen van zakelijke teksten, zoals rapporten, verslagen, sollicitatiebrieven, folders en brochures. De student leert onder meer, aan de hand van voorbeelden en casuïstiek, om beïnvloedende teksten te schrijven: met de juiste toon en opbouw krijg je meer voor elkaar!
Nieuw in deze editie
Deze vierde editie is geheel gemoderniseerd. Zo is de focus meer komen te liggen op het schrijven van online content, waaronder ook op social media zoals WhatsApp en Snapchat, die ook zakelijk steeds meer worden gebruikt. Bij e-mail en marketing is er aandacht voor het toepassen van tags, mechanismes van SEO, do’s en don’ts. Ook komen trends als de verengelsing van onze taal en fout kantoorjargon terug. De student krijgt dit alles in de praktijk te zien aan de hand van modernere voorbeelden.
Ten slotte wordt bij deze editie gebruikgemaakt van de digitale leeromgeving MyLab. Studenten vinden hier extra casuïstiek om zelf mee aan de slag te gaan. Voor docenten staan er onder andere uitgebreide assessmentopdrachten op MyLab.
Doelgroep
Zakelijke communicatie - Schriftelijk is geschikt voor studenten in alle studierichtingen met vakken waarbij schriftelijke communicatie centraal staat.