Marketingcommunicatie, 6e editie (e-book)

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Marketingcommunicatie, 6e editie (e-book)

ISBN: 9789043037372
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Patrick De Pelsmacker Maggie Geuens Joeri van den Bergh
Druk: 6
Pagina's: 528
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Marketingcommunicatie is niet alleen een van de meest zichtbare en bediscussieerde instrumenten van de marketingmix, maar ook een van de meest fascinerende. Iedere consument en manager krijgt dagelijks met reclame en internet te maken. Marketingmanagers staan voor de uitdaging hoe zij hun promotionele ideeën in de strategische management- en marketingplannen kunnen plaatsen.

Marketingcommunicatie geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context. Het boek bevat hoofdstukken over alle elementen van de communicatiemix, zoals adverteren, public relations, sponsoring, verkoopacties, direct marketing, winkelcommunicatie, vakbeurzen, persoonlijke verkoop en internet.

De tekst wordt gekenmerkt door een pedagogische aanpak en bevat een grote diversiteit aan voorbeelden uit de praktijk, minicases, samenvattingen, vragen en aanbevolen literatuur. Het boek bevat authentiek en gedetailleerd materiaal, vaak aangeleverd door managers van toonaangevende bedrijven. Het boek behandelt merken zoals Mercedes, Red Bull, Ericsson, Sony en Nike. Lees hoe toonaangevende bedrijven omgaan met zaken zoals branding, internet, b2b-marketing en meer.

Nieuw in deze editie

In de zesde editie van Marketingcommunicatie is de structuur van het boek aangepast, waardoor deze nog toegankelijker en beter leesbaar is.

Daarnaast is het boek weer helemaal up-to-date, inclusief alle belangrijke marketingcommunicatietrends. Vooral het hoofdstuk over online communicatie is flink geüpdatet en uitgebreid, waarbij er ook een gedeelte over communicatie via social media is toegevoegd. Alle overige hoofdstukken zijn ook geactualiseerd en voorzien van nieuwe casestudy’s en aansprekende voorbeelden.

Ten slotte staat er veel online studie- en docentmateriaal op de digitale leeromgeving MyLab. Studenten kunnen hier zelf aan de slag met extra cases, een begrippentrainer, toetsen, animaties en video’s, verdiepende artikelen en relevante weblinks. Voor docenten zijn er ook extra toetsvragen met antwoorden en uitwerkingen bij de cases beschikbaar.

Doelgroep

Marketingcommunicatie is een uitermate gebruiksvriendelijk boek dat gericht is op (postdoc-)studenten op het gebied van marketingcommunicatie. Het boek is ook geschikt voor marketingprofessionals.