Recruiters brengen organisaties en mensen bij elkaar, op een arbeidsmarkt die voortdurend in beweging is. Dat maakt recruitment tot een prachtig vak, waarover echter veel verschillende meningen bestaan. Er is niet één manier van rekruteren die goed is. Wat vandaag werkt, werkt morgen niet meer. Het vakgebied blijft sterk in ontwikkeling.
Recruitment presenteert een eigentijdse vorm van actieve werving en gaat in op de selectie en begeleiding van nieuwe medewerkers. Het geeft een heldere uitleg over de positie van recruitment binnen de organisatie en behandelt zowel de commerciële aspecten, bijvoorbeeld werving en arbeidsmarktcommunicatie, als hrm-aspecten, waaronder personeelsplanning, selectie en onboarding.
Naast een sterke theoretische basis bevat Recruitment veel oefenmateriaal, voorbeelden en cases die een goed beeld geven van recruitment in de praktijk. Zo begint elk hoofdstuk met een praktijkcasus en bevat het opdrachten om sollicitatiegesprekken te oefenen. Bovendien biedt dit boek zowel handige checklists als lijstjes met tips en valkuilen.
Nieuw in deze editie
De nieuwe editie van Recruitment is volledig geactualiseerd. Hierbij zijn met name de hoofdstukken over sourcing, onboarding en Recruitment Analytics flink herzien. Het gebruik van social media is door het hele boek geïntegreerd. Daarnaast is er meer aandacht voor acquisitie.
Ten slotte zijn ook de cases in het boek en de onderdelen op MyLab geüpdatet.
Doelgroep
Recruitment is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Dit boek helpt studenten bij het leren maken van de juiste keuzes in het recruitmentvak.