Bij de diagnostiek en behandeling van meertalige kinderen is het belangrijk om stil te staan bij de achtergrond van kinderen (en hun ouders). Taalstoornissen bij meertalige kinderen geeft inleidende informatie over de achtergrond van immigranten, de samenstelling van de Nederlandse maatschappij en de normale meertalige taalontwikkeling. Want wie zich als hulpverlener bewust is van verschillen en overeenkomsten, eigen vooroordelen wil ontdekken en onze maatschappij met een andere bril wil bekijken, krijgt een kritische en open houding. En dat komt een correcte diagnostiek en een adequate behandeling van meertalige kinderen en hun taalontwikkeling ten goede!
Manuela Julien beschrijft in Taalstoornissen bij meertalige kinderen kenmerken van specifieke taalstoornissen en best practices die in Nederland en daarbuiten gangbaar zijn bij onderzoek naar en behandeling van deze groep. Het boek biedt een eerste kennismaking voor diegenen die in hun studie of werk te maken hebben met deze problematiek.
Nieuw in deze editie
De derde editie is compleet geüpdatet aan de hand van nieuw onderzoek. Het boek bevat een goede praktische vertaling naar de praktijk, doordat het wetenschappelijke onderzoek gekoppeld wordt aan praktijksituaties.
Daarnaast is MyLab nu beschikbaar bij deze titel. Hierop zijn de eText, een begrippenlijst, invulformulieren en filmpjes met voorleesinstructie voor ouders te vinden.
Doelgroep
Taalstoornissen bij meertalige kinderen richt zich voor een belangrijk deel op studenten Logopedie en op logopedisten. Maar ook andere professionals die willen weten hoe taalproblemen bij deze kinderen kunnen worden vastgesteld en behandeld, vinden in deze uitgave bruikbare informatie.