Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!
Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie.
In dit boek is de theorie gebaseerd op de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke en vakliteratuur. De methoden en modellen worden geïllustreerd met praktische voorbeelden uit de Nederlandse en Europese context: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen.
Nieuw in deze editie
Elk hoofdstuk van het boek is geactualiseerd, waarbij nu ook modellen zoals het ‘business model canvas’ en ‘Lean Startup’ zijn geïntegreerd. Daarnaast zijn er meer praktijkgerichte voorbeelden in het boek opgenomen vanuit verschillende markten (B2B, diensten, leisure, small business en stichtingen).
Om deze theorie toegankelijk te maken voor studenten zijn er nieuwe cases en aansprekende voorbeelden toegevoegd. Daarnaast kan de student op MyLab NL zijn kennis testen door de extra opdrachten, begrippentrainer en toetsen. Docenten kunnen hier extra toetsvragen met antwoorden en inhoudelijke powerpoints vinden.
Doelgroep
Studenten in het hogere economische en technische onderwijs en studenten in opleidingen op het gebied van gezondheidszorg.