In de business-to-businessmarkt z n allerlei beslissers en beïnvloeders betrokken b het salesproces. Sales- en accountmanagement zn daardoor complexe besluitvormingsprocessen waarin bedrven strategische keuzes moeten maken om de klant tot koop te laten overgaan.
Sales- en accountmanagement behandelt het salesproces in de gehele breedte, inclusief sales leadership. Het boek geeft instrumenten om de salesafdelingen in staat te stellen het voortouw te nemen in hun organisatie. Enerzds om de klant te helpen z n missie te verwezenlken, anderzds om de belangen van de eigen organisatie goed te behartigen.
De auteurs gaan onder andere in op de volgende vragen:
* Wat betekent de dynamiek van vraag en aanbod voor sales?
* Wat zn de gevolgen van digitalisering en globalisering voor de salesorganisatie?
* Hoe kan de salesorganisatie een rol van betekenis spelen in het bepalen van de strategie van de organisatie?
* Wie neemt de leiding om de organisatie klantgerichter te maken?
* Hoe kun je je persoonlke effectiviteit als sales leader vergroten?
Dit boek is bedoeld voor studenten op hbo-niveau en universitair niveau die hun kennis over sales- en accountmanagement willen uitbreiden. Daarnaast is het ook te gebruiken door sales professionals met belangstelling voor nieuwe ideeën met betrekking tot de inrichting
van de salesorganisatie.
Willem van Putten werkt als interim manager en consultant voor nationale en internationale bedrijven. Daarnaast is hij voor H3roes, Nijenrode, Windesheim en Crowdale (digtal education) als programmadirecteur betrokken bij de uitvoering van programma's die tot doel hebben de sales performance van bedrijven te verhogen.
Annette Schenk is teamleider van twee opleidingen aan de faculteit Media en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij werkt daarnaast als trainer, adviseur en coach.
Wellem Zeijl is hogeschooldocent bij de academie Creatieve Technologie van Saxion Hogescholen. Hij is daarnaast co auteur van studieboeken op het gebied van communicatie en journalistiek.