Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject.
In vier delen behandelt dit boek:
* de sponsor, het sponsorobject, het sponsorproces en het sponsorplan;
* merkwaarde en relatiemarketingdoelstellingen;
* activering en effectmeting van sportsponsoring;
* juridische aspecten van sportsponsoring;
* ambushmarketing en risico's van sportsponsoring.
De theorie wordt door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast geven de kaders een toepassing van de theorie op verschillende praktijksituaties. In deze tweede editie zijn alle voorbeelden en ondersteunend cijfermateriaal geactualiseerd om de meest recente ontwikkelingen op het gebied van sportsponsoring te kunnen verwerken in de theorie.
Sportsponsoring, tweede editie is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op www.pearsonxtra.nl is veel aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals de eText van het boek, meerkeuzevragen en verschillende cases. Docenten vinden er een docentenhandleiding, powerpoints en relevante weblinks.
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sport & Marketing/Management in Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.
Merel Walraven is werkzaam als promovenda en docent bij de opleiding SPECO Sport & Marketing/Management in Tilburg. Haar proefschrift gaat over de effectiviteit van sportsponsoring. Als docent geeft zij onder andere les in (sport)marktonderzoek, sportsponsoring en strategische marketing.