Principes van bedrijfseconomie / druk 2

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Principes van bedrijfseconomie / druk 2

ISBN: 9789043024389
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Clarence van der Putte
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Principes van bedrijfseconomie behandelt bedrijfseconomie in de breedte én in de diepte. Niet alleen de oorsprong en de betekenis van bedrijfseconomie worden besproken, maar ook de financiële kant van de onderneming komt uitgebreid aan de orde met onderwerpen als management accounting, cost accounting en investeringsvraagstukken.De tweede editie van Principes van bedrijfseconomie bevat onder andere geactualiseerde casuïstiek en een uitgebreid inleidend hoofdstuk. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, begrippenlijst, vragen en casus.Het laatste hoofdstuk van het boek bestaat uit een uitgebreide behandeling en uitwerking van een ondernemingsplan.Aan de hand van voorbeelden uit het MKB en het internationaal bedrijfsleven leren studenten wat bedrijfseconomie in de praktijk inhoudt. Deze benadering zorgt ervoor dat de behandelde stof op eenvoudige wijze kan worden toegepast in de dagelijkse praktijk.Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op de websitewww.pearsonxtra.nl staat voor zowel studenten als docenten extra studie- enlesmateriaal, zoals meerkeuze- en open vragen, cases, powerpoints, een begrippentrainer en uitwerkingen.Principes van bedrijfseconomie is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs. Tevens is het geschikt als naslagwerk voor werknemers en ondernemers.Clarence van der Putte is economisch psycholoog. Hij is actief als commercieelmarktonderzoeker en geeft les aan de Hogeschool van Amsterdam.Fred Rienstra is marketeer bij ABN AMRO en is eveneens als docent verbondenaan de Hogeschool van Amsterdam.