Innovatiemanagement behandelt alle relevante aspecten van innoveren voor managers. Hoe komen innovaties tot stand? Hoe maak je bedrijven en organisaties innovatiever? Innovaties ontstaan niet bij toeval, maar via een proces dat kan worden (be)geleid. In dit boek wordt op heldere wijze beschreven hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Hoe kom je aan innovatieve ideeën, hoe zet je die om in nieuwe producten en hoe introduceer je die op de markt? Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie. Wat zijn de randvoorwaarden voor een goed innovatiebeleid? Hoe stimuleer je medewerkers tot creatieve ideeën? Om de invalshoek van het managen van innovatie te benadrukken, is de titel voor de tweede editie aangepast van Innovatie naar Innovatiemanagement. Er is in deze editie meer aandacht voor het creatieve proces, creatieve leiders en creativiteitsmethoden. Daarnaast is er meer ruimte voor theoretische concepten. Deze worden gekoppeld aan de praktijk aan de hand van geactualiseerde en herkenbare voorbeelden. Dit boek wordt vergezeld van een website, www.pearsoneducation.nl/huizingh, met onder andere opdrachten bij verschillende cases uit het boek. Eelko Huizingh is hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.