Handboek managementvaardigheden / Druk 6

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
58,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 56,00 i
+
Bestel
ISBN: 9789039529607
Uitgever: Academic service
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Robert E. Quinn Sue R. Faerman Michale P. Thompson Michael R. McGrath David S. Bright
Druk: 6
Relevante opleidingen: Ondernemen Ad Ondernemen Hotel Management
Pagina's: 440
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Christelijke Hogeschool Ede (CHE) Zuyd Hogeschool
Vervanger van: 9789039526323
Categorie: Beroepsvaardigheden
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Handboek managementvaardigheden is uitgegroeid tot een standaardwerk om

toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken.

Het boek heeft een praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen en

opdrachten. De opbouw en de toon van Handboek managementvaardigheden maken

het zeer geschikt voor het hoger onderwijs, voor zelfstudie en als naslagwerk.

De basis van dit boek is het concurrerende waardenmodel.

Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor

effectief management. Deze nieuwe druk richt zich op de competenties die voor een succesvol manager belangrijk zijn. Een manager moet kunnen schakelen tussen

rollen, en vooral verschillende competenties tegelijkertijd kunnen toepassen.

Deze zesde editie is ingedeeld in vier modules

die elk vijf competenties behandelen:

Module 1 Betrokkenheid en samenhang tot stand brengen en onderhouden

Module 2 Stabiliteit en continuïteit tot stand brengen en in stand houden

Module 3 Productiviteit verbeteren en rentabiliteit verhogen

Module 4 Veranderingen bevorderen en aanpassingsvermogen aanmoedigen

In deze herziene druk is de presentatie van de theorie aangepast aan de nieuwste onderzoeksresultaten. Daarnaast zijn er tal van kleinere wijzigingen, onder andere in de opdrachten, die het boek nog beter laten aansluiten op de huidige onderwijspraktijk.

Robert E. Quinn is verbonden aan de Ross School of Business van de University of

Michigan. Zijn concurrerende-waardenmodel heeft zijn nut in tal van ondernemingen bewezen, waaronder enkele Nederlandse multinationals.