Beter in gesprekstechnieken / Druk 1

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Beter in gesprekstechnieken / Druk 1

ISBN: 9789039527603
Uitgever: Academic service
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marike van den Berg Yvette Molin
Druk: 1
Relevante opleidingen: Journalistiek Technische Informatica
Pagina's: 128
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Voorgeschreven bij o.a.: Windesheim Avans Hogeschool
NUR: Taal Hoger Onderwijs

Beter in gesprekstechnieken helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. In negen hoofdstukken komen alle gesprekken

aan bod waar je tijdens je studie mee te maken krijgt, zoals feedback geven,

interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast

leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire

gespreksvaardigheden je nodig hebt.

Meer inzicht in de kern van gespreksvoering

De serie Beter in... onderscheidt zich door een laagdrempelige opzet, met een minimum aan theorie en een maximum aan direct toepasbare tips en voorbeelden. Overal vind je oefeningen die dicht bij je eigen praktijk staan en direct toepasbaar zijn. Zo leer je in de praktijk en doorzie je gemakkelijker wat er nodig is om een goed gesprek te voeren.

Direct oefenen

In elk hoofdstuk vind je diverse oefeningen die je zelf kunt doen. Docenten kunnen hier ook gebruik van maken tijdens de lessen, zoals de verschillende rollenspelen in het boek. Elk hoofdstuk in het boek sluit af met een duidelijke samenvatting en een afsluitende oefening. Bovendien vind je meer oefeningen bij alle hoofdstukken op de toetsportal AcademicX.nl.

Een echte praktijkhulp

Beter in gesprekstechnieken richt zich op hbo-studenten en is door de toegankelijke opzet zeer geschikt voor gebruik tijdens de les én voor zelfstudie. De combinatie van boek en portal maken dit product tot een echte praktijkhulp, gebaseerd op de vragen die leven in het onderwijs van nu.

Marike van den Berg (1963) werkte als trainer communicatie- en

managementvaardigheden, organisatieadviseur en leidinggevende bij verschillende organisaties. Op dit moment is ze hoofd Academie bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Eerder schreef ze onder andere Effectieve tweegesprekken en De rol van adviseur.

Yvette Molin (1969) is trainer en ondernemer bij Kenneth Smit waar zij management-, verkoop- en communicatietrainingen geeft. Eerder werkte zij zowel in sales- als managementfuncties bij verschillende bedrijven.