De media-explosie / Druk 4

trends en issues in massacommunicatie

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

De media-explosie / Druk 4

ISBN: 9789039526415
Uitgever: Boom
Auteur: Kees van Wijk
Pagina's: 430

In ons dagelijks leven vindt een voortdurende confrontatie met massamedia plaats. We hebben te maken met een steeds groeiende verscheidenheid aan media-uitingen.

Naast de traditionele media zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom van boodschappen. Alle reden

om te spreken van een media-explosie.

Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van massacommunicatie in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over massacommunicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends in de massacommunicatie en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in?

Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over massacommunicatie. Dit handboek is bestemd voor de beroepspraktijk en het hoger onderwijs. Het is vlot geschreven met duidelijke voorbeelden uit de praktijk.

De auteur biedt verschillende perspectieven, waardoor hij de lezer stimuleert

zelf een mening te vormen. Deze vierde herziene druk is geheel geactualiseerd.