Begrijpen met je handen / Druk 4

Een andere kijk op kind en creativiteit

Voorzijde
40,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 38,90 i
+
Bestel
ISBN: 9789036826860
Uitgever: Bohn Stafleu van Loghum
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sabine Plamper Annet Weterings
Druk: 4
Relevante opleidingen: Pedagogisch Educatief Professional Ad Pedagogisch Educatief Professional PABO
Pagina's: 156
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Inholland Avans Hogeschool Haagse Hogeschool (HHS)
Vervanger van: 9789036823036
NUR: Pedagogiek

Als kinderen ‘mooi tekenen’ vinden we dat prachtig. Maar de eerste jaren ‘krassen ze alleen maar’. Veel volwassenen begrijpen niet wat kinderen aan het doen zijn als ze krassen, smeren of eindeloze lijnen trekken. Of waarom oudere kinderen vaak moeilijk te motiveren zijn om te gaan tekenen of schilderen − net zoals veel volwassenen trouwens. 

Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag ‘iets creatiefs willen doen’ met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurplaten en uniforme knutselwerkjes. Die zich afvragen hoe je dat aanpakt zonder dat je het gevoel hebt kinderen te moeten entertainen. De auteurs bieden eenvoudig en uitdagend materiaal waarmee je zonder voorbeeld of thema direct met kinderen aan de slag kunt gaan. Er zijn talloze voor de hand liggende en verrijkende mogelijkheden die niet veel voorbereiding vragen en bovendien weinig kosten. Het enige wat je ervoor nodig hebt, is een andere houding naar kinderen toe. Met Begrijpen met je handen zetten de auteurs zich af tegen het traditionele themagerichte knutselen, waarbij een volwassene laat zien hoe het moet. Het toont vooral de essentie van creëren: concentratie en zelfontdekkend leren. Deze vierde druk is geheel geactualiseerd en uitgebreid met meer deskundigen aan het woord. Met prachtige beelden en een praktische tekst biedt dit boek thuis, op school en in kindercentra inspiratie, visie en handvatten voor de begeleiding van creatieve processen, opdat kinderen zich ontwikkelen tot creatieve, zelfstandige mensen.